bordspellen-kaartspellen-gezelschapsspellen-de-spelletjes-vrienden

Waar kunnen we je mee helpen?

Zoek je een bepaald spel? Ben je benieuwd wanneer je je bestelling in huis hebt? Of mist je spel een onderdeel?

Op deze pagina kun je de antwoorden op de meest gestelde vragen teruglezen.

Veelgestelde vragen

Ik kan spel X niet vinden in jullie webshop. Kunnen jullie het voor me bestellen?

Hoogstwaarschijnlijk wel! Neem vooral even contact met ons op, dan gaan we het voor je uitzoeken.

Hoe weet ik of een product nog op voorraad is?

Als je een product aan klikt, staat er bij het product of het nog op voorraad is. Is een product niet meer op voorraad of wil je er meer bestellen dan wij op voorraad hebben? Geen probleem! Als onze leveranciers het product nog op voorraad heeft, bestellen we graag voor je na. De levertijd kan dan wel iets langer zijn.

Kan ik uitverkochte producten ook bestellen?

Dat ligt er aan of het product nog op voorraad is bij onze leverancier. Neem vooral even contact met ons op, dan kijken we het voor je na! De levertijd van je bestelling kan dan wel wat langer zijn.

Ik heb een kortingscode. Waar kan ik deze invullen?

Een kortingscode kun je invullen op de winkelmandpagina of op de afrekenpagina.

Kun je mijn pakketje inpakken als cadeau?

Jazeker! Onderaan het product (boven ‘toevoegen aan winkelmand’) kun je aangeven dat je het product wil laten inpakken. Je kunt kiezen voor cadeaupapier, lint, confetti en je kunt zelfs een kaartje laten drukken met een eigen tekst!

Op welke manieren kan ik betalen?

Je kunt betalen via iDEAL, creditcard, Mister Cash, SOFORT Banking, PayPal, Belfius, KBC/CBC en Riverty (voorheen Afterpay). Alle betalingen (met uitzondering van Riverty) worden geregeld via Stichting Mollie Payments.

Kan ik achteraf betalen?

Jazeker! Dit kan met de betaalmethode Riverty (voorheen Afterpay).

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten verschillen erg per land, vervoerder en of je voor een pakketpunt kiest. Je kunt de juiste verzendkosten altijd vinden in de winkelmand en op de afrekenpagina.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Voor 14.00 uur besteld = morgen in huis (NL & BE)

Als je je bestelling op een werkdag voor 14.00 uur plaatst in Nederland of België, dan verzenden we je bestelling nog dezelfde dag, met uitzondering van bestellingen met producten in de pre-order. Weekend- en feestdagen zijn hiervan uitgezonderd. Tijdens het afrekenproces kun je zelf je vervoerder kiezen. De vervoerders rekenen een maximale levertijd van 10 werkdagen.

Bestellingen met een pre-order

Heb je een bestelling geplaatst met een product in de pre-order? Dan staat de levertijd van je bestelling bij het desbetreffende product. Als wij alle producten van je bestelling binnen hebben, versturen we de complete bestelling. Je krijgt dan een mail met een Track & Trace code, zodat je het pakketje kunt volgen.

Hoe weet ik of jullie mijn bestelling goed ontvangen hebben?

Als je een bestelling geplaatst hebt, krijg je automatisch een mailtje met een bevestiging. Heb je geen e-mail ontvangen? Kijk dan ook even in je spam of neem contact met ons op.

Wat is de levertijd?

Voor 14.00 uur besteld = morgen in huis (NL & BE)

Als je je bestelling op een werkdag voor 14.00 uur plaatst in Nederland of België, dan verzenden we je bestelling nog dezelfde dag, met uitzondering van bestellingen met producten in de pre-order. Weekend- en feestdagen zijn hiervan uitgezonderd. Tijdens het afrekenproces kun je zelf je vervoerder kiezen. De vervoerders rekenen een maximale levertijd van 10 werkdagen.

Bestellingen met een pre-order

Heb je een bestelling geplaatst met een product in de pre-order? Dan staat de levertijd van je bestelling bij het desbetreffende product. Als wij alle producten van je bestelling binnen hebben, versturen we de complete bestelling. Je krijgt dan een mail met een Track & Trace code, zodat je het pakketje kunt volgen.

Door welk bedrijf wordt mijn pakketje bezorgd?

Bestellingen worden (via Sendcloud) verzonden via DPD, PostNL of DHL. De vervoerders bezorgt pakketjes van maandag tot en met zaterdag. Wij hebben vertragingen bij de vervoerders helaas niet in de hand. De vervoerders rekenen een maximale levertijd van 10 werkdagen.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Natuurlijk! Dat kun je doen door op de afrekenpagina het hokje ‘verzenden naar een ander adres’ aan te vinken en vervolgens het desbetreffende adres in te vullen.

Waar kan ik de bestelstatus zien?

De status van je bestelling kun je zien op je accountpagina. Je krijgt ook automatisch een mailtje met een Track & Trace code, zodat je jouw pakketje kunt volgen. Heb je nog geen mailtje ontvangen? Kijk dan ook even in je spam.

Wat gebeurt er met mijn pakketje als ik niet thuis ben?

Als je niet thuis bent op het moment van bezorgen, zal de vervoerder het pakket proberen af te leveren bij één van de (directe) buren. Als je pakketje ook niet bij de buren bezorgd kan worden, brengt de koerier het naar de dichtstbijzijnde pakketpunt. Daar kun je het pakket afhalen vanaf de volgende werkdag tot één week daarna met de barcode en je legitimatie. Via de track & trace-code zie je waar je het pakket kunt ophalen.

Ik denk dat mijn pakketje kwijt is. Wat nu?

Wat vervelend! Wij hebben vertragingen bij de vervoerders helaas niet in de hand. De vervoerders rekenen een maximale levertijd van 10 werkdagen. Denk je dat je pakketje kwijt is? Neem vooral even contact met ons op, zodat we het zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen!

Wanneer kan ik mijn pakketje retourneren?

Gratis retourneren geldt alleen voor bestellingen die binnen Nederland verzonden zijn. Je kunt het artikel binnen 28 dagen retourneren (het zichttermijn start de dag na het ontvangst van je bestelling). Je kunt artikelen alleen retourneren wanneer ze ongeopend zijn. Stuur de producten altijd goed ingepakt terug in de originele verpakking en met daarin de originele pakbon. Gepersonaliseerde producten mogen niet geretourneerd worden.

Is retourneren gratis?

Ja, retourneren binnen Nederland is gratis. Voor België geldt een eigen bijdrage voor het retour sturen van producten. Buiten Nederland en België is retourneren voor eigen rekening.

Hoe werkt retourneren binnen Nederland en België?

Retourneren is heel gemakkelijk. Je kunt dat helemaal zelf regelen via de mails die je tijdens de verzending van ons krijgt. Heb je toch nog een vraag of lukt er iets niet? Laat het ons dan vooral even weten.

Hoe werkt retourneren vanuit de rest van de wereld?

Stuur ons een mail en laat ons weten welke producten je wilt retourneren. Retourneren buiten Nederland en België is voor eigen rekening. Wanneer we je retour-pakketje in goede orde hebben ontvangen en het voldoet aan de retourvoorwaarden, storten we het bedrag binnen 5 werkdagen terug op je rekening. De reeds betaalde verzendkosten van de ‘heenweg’ worden alleen vergoed als je de complete bestelling retourneert. Als je een deel van je bestelling retourneert, worden de verzendkosten van de ‘heenweg’ niet vergoed.

Welk bedrag krijg ik terug?

Wanneer we je retour-pakketje in goede orde hebben ontvangen en het voldoet aan de retourvoorwaarden, storten we het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug op je rekening. De reeds betaalde verzendkosten van de ‘heenweg’ worden alleen vergoed als je de complete bestelling retourneert. Als je een deel van je bestelling retourneert worden de verzendkosten van de ‘heenweg’ niet vergoedt. Mocht je door de retour op een aankoopbedrag onder de gratis verzending uitkomen, dan brengen wij de verzendkosten in mindering op het terug te betalen bedrag.

Voorbeeld Nederland:

– Je hebt voor €30 aan producten besteld en €3,95 aan verzendkosten betaald (in totaal betaal je dus €33,95). Je besluit je hele bestelling retour te sturen. Je krijgt het aankoopbedrag en de verzendkosten (€33,95) teruggestort op je rekening.

– Je hebt voor €30 aan producten besteld en €3,95 aan verzendkosten betaald (in totaal betaal je dus €33,95). Je besluit een product van €20 retour te sturen. Je krijgt het aankoopbedrag van het geretourneerde product (€20) terug. De reeds betaalde verzendkosten van de ‘heenweg’ (€3,95) worden niet vergoed.

– Je hebt voor €90 aan producten besteld en daardoor géén verzendkosten betaald. Je besluit voor €40 producten terug te sturen. Hierdoor wordt de nieuwe aankoopwaarde van de bestelling €50, waardoor je geen recht meer hebt op de gratis verzending. Je krijgt daarom €40 min de verzendkosten (bijvoorbeeld €3,95) terug.

Hoelang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?

Wanneer we je retour-pakket in goede orde hebben ontvangen en het voldoet aan de retourvoorwaarden (zie ‘Wanneer kan ik mijn pakketje retourneren?’), storten we het bedrag binnen 5 werkdagen terug op je rekening.

De producten in mijn pakket zijn beschadigd bezorgd. Wat nu?

Wij raden je aan de bestelde producten meteen bij ontvangst te checken op eventuele beschadigingen of gebreken. Is je pakketje beschadigd bezorgd? Neem dan binnen 14 dagen contact met ons op, zodat we het zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen!

Ik mis een onderdeel in mijn spel. Wat nu?

Wat vervelend! Dat is uiteraard niet de bedoeling. Als consument heb je eenmalig recht op gratis vervanging van ontbrekende onderdelen, mits je dit bij ons aangeeft binnen één maand na aankoop. Neem even contact met ons op, dan zorgen wij ervoor dat het missende onderdeel snel bij je op de deurmat ligt!

Hoeveel punten krijg ik?

Voor elke €5 die je uitgeeft, krijg je 1 spaarpunt.

Hoeveel zijn mijn punten waard?

Dat verschilt per level. Hoe hoger je level, des te meer korting je krijgt!

Brons: 10 punten is €1 korting
Zilver: 9 punten is €1 korting
Goud: 8 punten is €1 korting

Ben je lid van de DSV Club? Dan krijg je zelfs nóg meer korting!

DSV Club small: 7 punten is €1 korting
DSV Club medium: 6 punten is €1 korting
DSV Club large: 5 punten is €1 korting

Hoe wissel ik mijn punten in?

Je punten inwisselen kan heel gemakkelijk in de winkelmand. Bovenaan de winkelmand zie je hoeveel punten je in kunt wisselen en welke korting je dan ontvangt. Klik op korting toepassen. Vul nu in hoeveel punten je in wilt wisselen voor korting. Klik daarna op ‘korting toepassen’ of druk op enter. Je punten zijn nu ingewisseld tegen korting en het kortingsbedrag is van je bestelling afgehaald. Onder ‘winkelmand totalen’ kun je de korting weer verwijderen als je je punten toch niet in wilt wisselen.

Hoe lang zijn mijn punten inwisselbaar?

Je punten zijn 2 jaar lang inwisselbaar. Maar geen zorgen, als ze bijna verlopen wordt je op de hoogte gesteld via de mail!

Moet ik al mijn punten in één keer inwisselen?

Nee, hoor! In de winkelmand kun je zelf aangeven hoeveel punten je in wilt wisselen.

Kan ik mijn spaarpunten combineren met een kortingscode?

Ja, dat kan!

Behoud ik mijn spaarpunten als ik mijn bestelling retourneer?

Nee, de spaarpunten die je verdiend hebt met de producten die je geretourneerd hebt, zullen afgetrokken worden van je puntenaantal.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar mijn punten zijn niet bijgeschreven. Wat nu?

Je spaarpunten worden automatisch bijgeschreven als je bestelling door ons verwerkt is. Nog heel even geduld dus! Heb je je bestelling al binnen, maar zijn je punten nog steeds niet bijgeschreven? Neem dan even contact met ons op, dan kijken we het voor je na!

Kan ik mijn punten ook inwisselen voor contant geld?

Nee, je spaarpunten zijn niet inwisselbaar voor contant geld. Je kunt je spaarpunten alleen inwisselen tegen een korting op je volgende bestelling.

Kan ik mijn spaarpunten ook in een andere webshop van jullie gebruiken?

Helaas niet. Je spaarpunten zijn alleen inwisselbaar in de webshop waarin je ze ook verdiend hebt.

Hoe word ik lid van de DSV Club?

Lid worden van de DSV Club kan via deze pagina. Kies je gewenste abonnement en klik op ‘abonneren’. Ga naar de winkelmand of afrekenpagina en doorloop het afrekenproces zoals je met een gewoon product zou doen. Vanaf nu wordt het bedrag van het abonnement maandelijks van je rekening afgeschreven middels automatische overschrijving.

Waar kan ik de informatie over mijn abonnement terugvinden?

In je account vind je het kopje DSV Club. Als je hierop klikt, kun je alle informatie over je abonnement terugvinden. Hier kun je bijvoorbeeld terugvinden op welke datum je abonnement ingegaan is, wanneer het volgende bedrag afgeschreven wordt en wat de status is van je abonnement. Ook kan je hier de betaalmethode aanpassen of je abonnement opzeggen.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

Ga naar je account en klik op het kopje DSV Club. Hier kun je alles terugvinden over je abonnement en hier kun je ook je abonnement opzeggen.

Hoe verwijder ik mijn account?

Wil je je gehele account verwijderen? Stuur een mail naar info@despelletjesvrienden.nl, dan regelen wij dit voor je. Wil je alleen je abonnement opzeggen? Dat kun je doen in je account, onder het kopje DSV Club.

Waar vind ik de extra content?

De DSV Club ledenpagina is alleen zichtbaar als je lid bent van de DSV Club. Op deze pagina vind je alle extra content, de aanbiedingen, de winactie, de agenda met de data voor de extra livestreams en de DSV Clubdag en de uitnodigingslink voor de Telegram groep.

Hoe kan ik mezelf toevoegen aan de DSV Club Telegram groep?

Installeer de Telegram app op je telefoon. Ga naar de ledenpagina en klik op de uitnodigingslink om jezelf toe te voegen aan de DSV Club groep.

Hoe kan ik kijken naar de extra (verborgen) livestreams?

Op de ledenpagina van de DSV Club vind je de data van aankomende verborgen livestreams. Daar zullen we ook de uitnodigingslink waarmee je de livestreams kunt bekijken. We zullen deze link ook delen in de Telegram groep van de DSV Club.

Wanneer is de jaarlijkse DSV Clubdag?

Op de ledenpagina van de DSV Club vind je de datum van de eerstvolgende DSV Clubdag.

Waar vind ik de extra aanbiedingen?

Op de aanbiedingenpagina vind je de extra aanbiedingen.

Hoe kan ik meedoen aan de winactie?

Als DSV Club Large lid doe je automatisch mee met de winactie! Je hoeft dus niets te doen. Omdat de winactie alleen geldig is voor Large leden, heb je lekker veel winkans! Op de ledenpagina kun je de huidige winactie vinden.

Wanneer worden de kosten afgeschreven?

De kosten voor je DSV Club abonnement worden eenmaal per maand afgeschreven op de datum waarop je het abonnement afgesloten hebt.

Van welke rekening worden de kosten afgeschreven?

De kosten voor je DSV Club abonnement worden afgeschreven van de rekening waarmee je betaald als je het abonnement afsluit.

Hoe pas ik mijn betaalmethode aan?

Ga naar je account en klik op het kopje ‘DSV Club‘. Hier kun je alles terugvinden over je eigen abonnement en hier kun je ook je betaalmethode aanpassen.

Wat gebeurt er als het bedrag niet afgeschreven kan worden?

Kan het bedrag niet afgeschreven worden (bijvoorbeeld doordat je creditcard aan zijn limiet zit)? Dan zal het systeem automatisch proberen om het bedrag op een later moment opnieuw af te schrijven.

Is je vraag nog niet beantwoord?