Weergave van 4 geneste reacties
  • Auteur
      Yves
      Bijdrager

Het is niet altijd zo geweest, maar de bordspellen vandaag verbazen ons steeds met mooie meeples, art spelcomponenten tot zelfs inserts.

maar als je dan eens rondkijkt op Etsy bijvoorbeeld kan je voor zowat elke topper nog mooiere componenten vinden (zoals bijvoorbeeld de mooie voedsel tokens voor wingspan of zelfs 3D tegels voor terraforming Mars. En dan sta je daar met je kartonnen tokens :).

ikzelf vind het allemaal prachtig, maar heb nog geen upgrades toegevoegd aan mijn bordspellen, maar doen veel mensen dit wel, of is het iets waar mensen enkel willen uitpakken?

wat ik wel al bestelde waren enkele inserts , een monsterhouder voor gloomhaven om plaats te winnen en er zit net een bestelling aan te komen om ons gloomhaven character netjes te presenteren op tafel.

dus voor mij geld extra functionaliteit ja, cosmetische ingrepen… (nu nog) nee 🙂

0
      Papadopoli
      Moderator

Tot nog toe heb ik geen extra fancy componenten aangeschaft voor spellen.

Wat ik wel doe is zelf inserts maken van foamboard voor een aantal spellen. Sommige spellen hebben behoorlijk veel componenten die dan allemaal in van die zakjes in de doos liggen. Dat vind ik erg rommelig staan en bovendien vind ik het een heel gedoe om voor het spelen al die zakjes leeg te kieperen en na het spelen alles weer in die zakjes terug te prutsen. Dus ik vind zo’n insert dan wel een heel prettige toevoeging.

+1
      Sonnie
      Moderator

Ja ik ben ook wel fan van goede (mooie) inserts. En met het laser cutten van tegenwoordig worden de mooiste dingen gemaakt. Maar een simpelere foam insert is op zich natuurlijk ook prima, anders loopt het wel wat in de papieren. Maar voor Glen More II en Clans of Caldonia heb ik hele mooie houten inserts met thematische versiering etc en ook voor Istanbul is er een onderweg 🙂

Andere vervangende en pimpende dingen heb ik verder niet..

Bijlagen:
      Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
      +1
      JJ
      Bijdrager

Ik heb wel een aantal mooie upgrades gekocht waaronder:

+1
      Anthony Torsoh
      Bijdrager

Scythe is bij mij het meest opgedirkte spel Hiervoor heb ik een foamcore insert, realistic resources en metalen munten.

Overigens ben ik wel echt een fan van metalen munten als componenten. Geeft het spel toch echt iets meer uitstraling.

Soms vind ik een spel goed zoals het is. Bijvoorbeeld Root heeft zulke leuke meeples, dat het ik het zonde vind de kartonnen fiches op te waarderen naar 3d fiches, omdat anders de meeples een beetje wegvallen.

0
Weergave van 4 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.