Bordspellen en kaartspellen webshop Forums Bordspellen Aanbieding van de Week

• Dit onderwerp bevat 59 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 22 minuten geleden door De Spelletjes Vrienden.
Weergave van 26 geneste reacties
  • Auteur
      JJ
      Bijdrager

Het leek me leuk om een topic te hebben waarin we de aanbieding van de week kunnen bespreken. Wat vind je van de aanbieding? Is het een leuk spel? Wat is je mening?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door Papadopoli.
      0
      Gino
      Moderator

unfair lijkt me niet zo heel leuk, ik hou niet zo van dingen van elkaar afpakken, ben echt een multisolo euro speler. En bij funfair ben ik bang dat het te easy gaat zijn. Maar het lijkt me wel echt een heel leuk spel als je het niet erg vind dat je dingen gesloopt kunnen worden.

+1
      Sonnie
      Moderator

Leuk idee JJ!!

Nee de spellen van deze week zijn ook niet helemaal mijn ding denk ik, maar ik vond het wel leuk om de live te bekijken 🙂  Lijkt me allemaal wel goed in elkaar te zitten.

0
      Yves
      Bijdrager

Los van mijn voorkeur vind ik deze wel een mooie promotie 2 spellen om uit te kiezen ipv 1.

ik vond het heel goed uitgelegd, en ook de openhartige eerlijkheid over het aankopen van 1 van de 2 is mooi om te zien.

de doos de art en het thema zijn vrolijk en heel aantrekkelijk, en zoals de live duidelijk aantoonde is er niet veel tijd nodig om dit spel uit te leggen en lijkt het ook vlot te spelen, en zit het wel mooi in elkaar . Ook het feit dat eentje inspeelt op trick taking en de andere meer ‘soft’ is heel leuk. Dus ik ben zeker dat hier een publiek voor te vinden is. Bij de unfair vermoed ik ook dat je de trick taking kan beperken door de keuze in de event kaarten. Dus daarom denk ik dat unfair net iets meer te bieden heeft voor een volwassen groep mensen, en staat je de keuze vrij hoe deze gespeeld wordt. Funfare lijkt mij dan weer uitermate geschikt om met de kinderen te spelen.

dit is zo’n beetje mijn objectieve visie.

zou ik deze zelf in mijn collectie opnemen? Wel dit niet omdat het bij mij ook niet onmiddellijk aanleunt bij mijn voorkeuren. Maar als deze op de tafel zou komen zou ik mij zeker met plezier erbij zetten.
      Een ander puntje wat me opviel is dat je in tegenstelling tot meepleland , hier voor mij een iets minder episch pretpark bouwt door je kaarten te stacken in max 5 attracties, waardoor het pretpark gevoel voor mij eerder beperkt wordt . Het pretpark mag er mooi en fantastisch uitzien met airco stoelen en piraten medewerkers, toch vind ik een pretpark net iets leuker met meer attracties :). Natuurlijk kan ik hier mis in zijn, maar goed dit was zo’n beetje waar ik naar gekeken heb en wat me op viel.

zo dit is in het lang wat mijn gevoel is. 😅

0
      JJ
      Bijdrager

Wij zijn hier groot fan van Unfair. We hebben dan ook de base-game + expansion. De base-game komt met 6 thema’s en de expansion met 4. Als je met 2 spelers speelt (meest gespeelde aantal) dan kies je 2 thema’s, je hebt dan dus 45(!) combinaties van thema’s.

Er zit inderdaad redelijk wat take-that in, maar dit is redelijk gebalanceerd in het feit dat je je kunt verdedigen en dat je ook acties terug kunt doen. Daarnaast zijn er verschillende game-changers in de doos aanwezig, 1 daarvan heet “World Peace”. Game-changers veranderen de regels van het spel, “World Peace” in dit geval betekent dat je geen aanvallen op elkaar mag doen met de events kaarten.

Ik ben groot Rollercoaster Tycoon fan, en ik vind het erg mooi om te zien hoe je een park opbouwt en aan het einde van het spel een goed draaiend park hebt. Een dikke aanrader wat ons betreft!

Funfair laten we maar schieten omdat we denken dat dit een simpelere versie is zonder de hoge herspeelbaarheid van Unfair

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door JJ.
      +1
        Rob
        Bijdrager

Is de uitbreiding een meerwaarde?
        Op basis van wat ik er over gelezen heb, heb ik wat het gevoel dat het gewoon meer van hetzelfde toevoegt, en niet echt iets aan het spel(mechanisme) toevoegt/wijzigt…

0
      Yves
      Bijdrager

@Rob: ik begrijp van waar je vraag komt, maar volgens mij zijn er meerdere uitbreidingen op andere bordspellen die net hetzelfde doen. Meer content geven zonder echt iets toe te voegen aan het basisspel. Het is gewoon afwegen of andere content je plezier in het spel vergoot of niet zou ik zeggen. Als een spel je echt helemaal ligt denk ik dat je de keuze snel maakt. Als je je de vraag stelt of het de moeite loont als het niks toevoegt, dan denk ik dat je de uitbreiding best links laat liggen 🤪.

dit is gewoon een algemene vaststelling/bedenking, want ik kan helaas niet oordelen of de uitbreiding van unfair loont, ik heb het basisspel zelf niet en heb hem ook nooit gespeeld 😕.
      Ik hoop dat JJ je hier een beter beeld kan over geven.

0
      JJ
      Bijdrager

De uitbreiding voegt inderdaad meer variatie toe. De nieuwe theme packs voegen echter wel allemaal nieuwe mechanisme toe aan het spel.

• Aliens: naast munten komt er een tweede soort geld bij. Alien tokens, sommige attracties en upgrades kun je alleen kopen met dit nieuwe geld. Daarnaast is er een mechanisme waarbij medewerkers ontvoert kunnen worden door aliens.
      • Dinosaurs: als je dinosaurs in je park bouwt dan krijg je hier veel geld voor (wie wil er ten slotte geen Dinosaurs zien). Maar je moet aan het begin van elke event fase dobbelstenen rollen. Dobbel je te laag, dan gaat de Dino bijvoorbeeld verplaatsen naar een andere attractie. Dinos met een hogere waarde eten dan de dino’s met een lagere waarden op bij die zelfde attractie.
      • B-movies: activeert panorama scoring. Elk theme pack heeft enkele panorama attracties die je in een bepaalde volgorde kunt bouwen om een panorama (een ononderbroken landschap) te vormen. Hoe meer je van z’n set weet te bouwen, hoe meer punten.
      • Western: focust zich op heel veel upgrades bouwen. Je krijgt doorgaans meer geld tot je beschikking waardoor je meer iconen op je attractie kunt bouwen.

Over het algemeen zijn de theme’s ui de uitbreiding wat ambitieuzer dan de base game. Grappig feitje, de designer heeft beloofd dat elke letter in het alphabet een theme pack krijgt! Er zit dus nog genoeg content in het verschiet! Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

+2
      Yves
      Bijdrager

kijk eens aan, dat is wel heel nuttige info, zo is tenminste duidelijk dat het toevoegen van thema’s hier ook zorgt voor andere manieren van spelen. Bedankt JJ ! 😀

0
      JJ
      Bijdrager
      JJ
      Bijdrager

Aanbieding van 24 maart 2021 t/m 31 maart 2021

Rajas of the Ganges: The Dice Charmers

+1
        JJ
        Bijdrager

Deze staat al een tijdje op mijn whishlist, alleen vraag ik me af of ik nog meer roll-and-writes nodig heb

0
        Esther te Riet
        Bijdrager

Heb hem besteld onze eerste roll and write ben heeeeel benieuwd. Zag er in iedergeval super tof uit in de live

0
      Yves
      Bijdrager

Een klein doosje dat zoveel spel geeft. Het is mindblowing. Opties en combo’s en een beetje geluk op reisformaat.

toegegeven het zijn geen spellen die veel voorkomen in mijn collectie maar ik moet wel  zeggen dat deze toch pittiger is dan dobbelstenen rollen en dat vind ik wel leuk.

waar ik het dan wel weer moeilijker mee heb (maar dat is puur persoonlijk) en dat is dat op het eerste zich deze ‘non-bordspelers’ kan afschrikken door de eindeloze reeks vakjes en combinaties. Dus vrees ik dat mijn reisgenoten mij alleen gaan laten zitten aan de Ganges (als we dan al op reis kunnen 😕 )

0
      wendyrottier
      Moderator

Coatl, de aanbieding die deze week nog loopt vind ik echt leuk! Zelf was ik echter net iets te enthousiast geweest na het uitlegfilmpje dat al online was gekomen e had het toen al mee besteld met mijn laatste bestelling. Vandaag voor de eerste keer gespeeld, wel de solo variant want was alleen thuis. Bij de solo variant speel je tegen A.D.A.M. Het eerste spel was ik nipt verloren, 33 voor mij vs 39 voor A.D.A.M. Dat vroeg dus om een revanch natuurlijk. 2e spel heb ik met glans gewonnen, werd 53 voor mij vs 32 voor A.D.A.M. Tjakaaa!!

Het is echt een leuk spel voor met het hele gezin. Het is wel aardig puzzelen om zo de beste combinaties van voorspellingskaarten te maken.

0
      Sonnie
      Moderator

Zo, dus.. Crystal Palace. Wat een monsteraanbieding!! Is ie al uitverkocht?? 😉

Hij is iig onderweg hier naar toe 😀

0
        Esther te Riet
        Bijdrager

Zag hem toevallig ook al voorbij flitsen. Dus meteen besteld! Stond al heeeel lang op het lijstje, maar vond het bij wgg te duur. 😉 dus helemaal happy met dsv!!

0
        Sonnie
        Moderator

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze er doorheen zijn 😉

Ik heb dit topic overigens even een Sticky gemaakt, ik moest erg zoeken en dit is de moeite waard om bovenaan te hebben.

+1
        Papadopoli
        Moderator

Ha Sonnie, ik zie dit topic nu ook terugkomen onder spellenprijzen en bij speladvies en ik weet niet of hij op nog meer plekken terugkomt. Hij is nu wel erg sticky 😀

Ik zag dat hij supersticky was en heb ’em even aangepast naar sticky.

0
        Sonnie
        Moderator

haha beetje overkill ja. Ik wist niet eens dat dat kon..

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door Sonnie.
        0
      Kris van der Werve
      Bijdrager

Er is een gratis print en play mini uitbreiding beschikbaar: https://capstone-games.com/board-games/crystal-palace/

Deze kaartjes vervangen de krantjes. Ik zou het de eerste paar keer nog niet erbij doen, maar na een paar potjes biedt dit weer wat extra uitdaging.

+1
      karin1987
      Bijdrager

Ik heb hem ook vandaag besteld. Ben benieuwd….

Dank je Kris voor het delen.

0
      lotje1990
      Bijdrager

Ik heb crystal palace binnen en wat een mooi art-work… Helaas vind ik de doos erg fragiel en ook de ‘schatkistjes’ die je in elkaar moet vouwen blijven niet zitten. Hebben meer mensen dit al ontdekt?

0
        Sonnie
        Moderator

De doos is inderdaad van vrij dun karton. De schatkistjes blijven redelijk zitten hier vooralsnog. Desnoods een beetje lijm gebruiken..

Ik vind het artwork op de doos prachtig, maar het spel zelf iets minder, had meer ingezeten wmb 😉 Maar dat zal het spelplezier verder niet drukken denk ik!! Dit weekend proberen.

0
      Cynthia Circkens
      Bijdrager

Een van mijn favoriete kickstarters is deze week in de live! Ik ben zo benieuwd hoe jullie hem vinden!
      Wij spelen hem erg graag en ook Anglers cove vinden wij een leuke toevoeging 🥰.

0
        Esther te Riet
        Bijdrager

Ga zeker kijken maar twijfel erg of het niet lastig is met het vele engels. Nu weet ik dat iemand hier op het forum de vertaling heeft gezet. Weet jij of dat voor alle kaarten e.d. is ??

0
        Cynthia Circkens
        Bijdrager

Ik heb er net even doorheen gescrolld en ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet precies weet. Wij hebben de deluxe versie van kickstarter en ik weet het verschil niet met de retailversie. Het ziet er wel vrij compleet uit (alleen de legendary challenges en de monsterkaarten mis ik volgens mij). De legendary kaarten hoef je niet perse te gebruiken en wat betreft de monsterkaarten is het alleen maar nodig als 1 persoon aan tafel een klein beetje Engels kent om de paar regeltjes onder het monster te vertalen. Angler’s cove zit er niet bij maar wat een werk moet het geweest zijn om alleen al het basisspel met complete kaarten te vertalen, petje af!

0
        Esther te Riet
        Bijdrager

<p style=”text-align: left;”>Dank je Cynthia,</p>

Mijn engels is redelijk oke. Maar de meeste spellen speel ik met onze zonen ( 2x 9jaar en 1x 15 jaar). En van hun is het Engels nog niet zo lekker Mijn man doet alleen maar uno mee spelen😆. Dus die doet helaas niet mee.  Ik denk toch dat deze ook weer snel onderweg naar hier zal zijn.🤭

0
        Cynthia Circkens
        Bijdrager

Als in elk geval 1 iemand engels kan aan tafel dan komt het wel goed hoor. De character kaarten komen toch open op tafel te liggen dus daar kan gewoon een vertaling bij gegeven worden en bij de challenges en spirit kaarten komt het Engels allemaal een beetje op hetzelfde neer. Ook de monsters liggen gewoon open dus ook dat is geen probleem. Mijn zoon van 7 speelt het ook geheel zelfstandig mee. Die krijgt wel tweetalig onderwijs op school maar ik merk dat hij vooral op de symbolen af gaat. Die zijn heel duidelijk bij Tidal Blades, je weet altijd wat je waar kunt doen en wat je ervan krijgt.

0
        Esther te Riet
        Bijdrager

Dan gaat het goed komen. Dank je cynthia. Ik heb het zojuist besteld.

0
        Cynthia Circkens
        Bijdrager

Alvast veel plezier dan 😀

0
        Esther te Riet
        Bijdrager

Was net op tijd nu uitverkocht 😜

0
        Cynthia Circkens
        Bijdrager

Lucky you 👍😁

0
      Yves
      Bijdrager

Ik hoop dat ik vanavond eindelijk de twijfel knoop kan doorknippen voor tidal blades. Deze staat zo hoog op de net niet/net wel lijst dat het er nu toch eens van moet komen om de kogel door de kerk te jagen.

0
        Sonnie
        Moderator

Ik twijfel ook nog. Maar de aanbieding is niet zó enorm dat ik meteen zou willen toehappen, dus ik denk dat we er nog even over na gaan denken. Maar wel zin in de live!!

0
      Yves
      Bijdrager

kijk nou toch eens… mijn winkelmandje en mijn geldbeugel zijn net leeg gemaak :D.

+2
        Cynthia Circkens
        Bijdrager

Haha het is dus gelukt met de knoop doorhakken 😉

0
        Yves
        Bijdrager

ja inderdaad… ik dacht, ik kan blijven zitten twijfelen, want het ziet er heel leuk uit, en lijkt ook zo leuk weg te spelen, dat ik dacht, ik stop met twijfelen, en zorg voor een mooi plekje bij mij thuis.

Ben nu al heel benieuwd om deze op tafel te leggen 😀

+2
        Cynthia Circkens
        Bijdrager

Veel plezier dan alvast!

0
      De Spelletjes Vrienden
      Beheerder

We verwachten ‘m vandaag weer binnen 🙂 Dus mocht je ‘m gemist hebben, dan kun je nog los!

+1
      Yves
      Bijdrager

Ben even door het huis aan het stuiteren. Tidal blades is al binnen en ben nu dus heeeeeeel benieuwd om deze op tafel te leggen. Even tot rust komen, snel eens door de regels bladeren, en dan …😀. Wat een heerlijk snelle service 😊. En ook nog wat heerlijke arnak lectuur erbij gekregen …

de planning voor dit weekend gaan toch even herzien moeten worden . Bedankt G&M!

+1
        Esther te Riet
        Bijdrager

Yves, grappig he eerst alle twee twijfelen en nu helemaal gelukkig!. Het ziet er zo mooi uit. Denk dat wij het donderdag of vrijdag gaan spelen. Eerst dit weekend chrystal palace spelen. Jij vast veel plezier met deze!!!

0
      lotje1990
      Bijdrager

Tidal blades is binnen. Meteen de dozen geopend (ja, heb ook de uitbreiding).

Vraag me af hoe ik alles moet opbergen in de doos. Er zitten veel kleine fiches in, maar GEEN zakjes…

En er is niet echt ruimte voor kleine sorteerdoosjes.

0
        Cynthia Circkens
        Bijdrager

Ik kan je helaas niet helpen daarmee. Wij hebben de deluxe box en daar zitten inserts in. Misschien dat iemand je kan helpen en anders kun je misschien een foto maken van de binnenkant van de doos. Dan wil ik wel proberen mee te denken.

0
        Esther te Riet
        Bijdrager

Daar zat ik ook mee te stoeien. @ Geert en Marieke, kunnen jullie helpen??
        <p style=”text-align: center;”>Ik had al gezocht op internet maar kon alleen de deluxe versies vinden.</p>

0
        De Spelletjes Vrienden
        Beheerder

Ja onlogisch! Wij hebben zelf een bak vol ziplockzakjes, dus daar hebben wij het mee gedaan!

0
      Yves
      Bijdrager

Dit weekend toch al even tijd gehad om tidal blades op tafel te leggen en er solo tegenaan te gaan, en ik snap niet meer goed waarom ik zolang getwijfeld heb 😀

wat het opbergen betreft. Ik heb de uitbreiding in de basisdoos gekregen en had precies niet echt een probleem met plaats te vinden voor alles. De inlay werkte prima voor mij.

alle player tokens zitten in de dobbelsteen zakjes en alle dobbelstenen liggen los in de grootste tray. Voor de rest zit alles gewoon lekker op zijn plek.

als ik er morgen aan denk neem ik even wat foto’s over hoe ik het opbergen aangepakt heb.

+1
        Cynthia Circkens
        Bijdrager

Ik vind het toch leuk om te lezen dat anderen ook veel plezier beleven aan Tidal blades 😃

0
      Yves
      Bijdrager

Zoals beloofd… ( voor ik nog maar eens een potje tidal blades induik) enkele foto’s over hoe ik alles weggestopt hebt zonder dat de doos te vol zit.

in de kleine speler zakjes zitten per speler de levens tokens en de actie tokens.

zoals je ziet kan hier nog een uitbreiding bijvoor ze met deel 2 op de markt komen 🤣

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 4 uren geleden door Yves.
      • Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 4 uren geleden door Yves.
      Bijlagen:
      Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
      +1
        Cynthia Circkens
        Bijdrager

Haha al aan het wachten op deel 2? Wij ook! De laatste berichten zijn een kickstarter in september/ oktober maar bij Druid city games hou ik wel rekening met enige (veel) vertraging. Gelukkig hebben we deel 1 nu al want daar hebben we ook ruime tijd op moeten wachten. Maar dat zeggende is het het wachten meer dan waard 😅

Wonderland’s War is ook van hun en die gaat bijna in mass production (die zou maart 2021 bij de backers zijn maarja de delays…) dus die komt hopelijk dit jaar ook nog binnen! 😀

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 3 uren geleden door Cynthia Circkens.
        0
      Yves
      Bijdrager

Nu de tidal blade promo op zijn laatste benen loopt wil ik toch nog even tijd maken om G&M nog eens extra te bedanken voor deze promo en hun leuke uitleg, die mij overhaalde om deze in huis te halen. Ik weet niet wat het precies is met dit spel, maar het is gewoon FANTASTISCH 🤩.

sinds dit weekend heeft het de tafel nog niet verlaten en zijn er al menig potjes gespeeld met wisselend succes 😉 . Maar oh wat is deze goed. Zo veel mogelijkheden om het spel steeds iets anders te maken en ook de toevoeging van anglers bay is zeker een meerwaarde . En dan de solo modus die het spel zo anders maakt en de twee speler optie met de Rival zijn zo goed uitgedacht. Alles in dit spel kan het zo anders laten aanvoelen, dus echt een hele grote herspeelbaarheid waar ik nog lang van ga genieten. Het ziet er allemaal zo makkelijk uit en speelt zo vlot, maar toch draait er een heel complexe puzzel op de achtergrond.
      ik heb lang getwijfeld om deze toe te voegen aan de collectie, maar nu ben ik helemaal verkocht en laat het mij niet meer los (zelfs als ik niet achter het bord zit zit ik in mijn hoofd bezig met tactieken uit te werken. Deze zal mijn top 10 op zijn grondvesten laten daveren. Laat deel 2 maar komen, ik ben er helemaal klaar voor!

+1
        Cynthia Circkens
        Bijdrager

Zitten we nog steeds wel redelijk op gelijke lijn qua spellen die we leuk vinden 😉.

Leuk dat je er ook zoveel plezier aan beleefd!

0
        Yves
        Bijdrager

Inderdaad, leuk om een referentie te hebben die overeenkomt met de spellenvoorkeur 😀. Er zijn waarschijnlijk wel enkel verschillen , maar goed als jij iets goed vind weet ik dat het op mijn lijst vaan toekomstige aankopen al een stapje hoger kan 🤪 en dat de kans groot is dat ik dat ook ga leuk vinden.

+1
        Cynthia Circkens
        Bijdrager

Haha ja dat heb ik ook. Op jouw aanraden/ mening heb ik ook de knoop doorgehakt en Mansion of Madness 2nd gevraagd. Ik hoop dat ik hem volgende week krijg 😉.

0
      Sonnie
      Moderator

Nieuwe aanbieding deze week: 7 Wonders Duel + de Agora uitbreiding.

3x raden wat ik GISTEREN besteld heb… grrrrrr!
      LOL

0
        Yves
        Bijdrager

Tja, dat is natuurlijk het risico van deze wekelijkse promoties…  anderzijds is het moeilijk in te schatten of/en wanneer een spel op je verlanglijst in de promo komt. Misschien kan je later als vip een sneak peek krijgen op de promo van de volgende week 🤣.

in elk geval is het zeker geen verkeerde aankoop. Het is een klassieker.

+1
        Sonnie
        Moderator

Ja, klopt, stom toevallig dit!

En zou leuk zijn als je dit als VIP idd vooruit zou kunnen zien, wie weet. Ben nog steeds erg nieuwsgierig wat het VIP-schap gaat inhouden 😉

0
        De Spelletjes Vrienden
        Beheerder

Goed idee, die vooruitblik!! En Sonnie, stuur ons even een mailtje 😉

+1
        Gino
        Moderator

Gelukkig is het wel een heel goed spel en vanavond heb je er de uitleg bij 😄

0
      Cynthia Circkens
      Bijdrager

Ik heb 7 wonders duel en de uitbreiding zojuist ook besteld samen met nog wat uitbreidingen van andere spellen en inserts. Ik kon zo’n klassieker niet zomaar negeren 😅

+1
Weergave van 26 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Bordspellen en kaartspellen webshop Forums Bordspellen Aanbieding van de Week